לפני שנדבר על פרסום מצליח, חשוב להכיר: בעולם השיווק הממומן כמו בכל דבר בעולם, ההצלחה נמדדת לפי התוצאה. את התוצאה מודדים לפי 3 פרמטרים שונים.
- שיעור קליקים (או, מדויק יותר CTR):, אם נדבר רגע בעברית, יש מודעה לוהטת שגורמת להרבה באזז, להמון תגובות ועניין בפייסבוק. ויש, איך נגיד, מודעה לא הכי… מודעה יבשה, לא מעניינת עם מעט מאוד מעורבות של הקהל עם המודעה.
- יחס המרה – כמה מתוך המעורבים הפכו בתכלס ללקוחות, זה אולי לא הגדרה מדויקת מכיוון של כל מודעה, המטרה שלה היא רכישה (כמו לייקים לדף, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד).
- החזר ההשקעה (ROI), שכנראה הוא לא בהכרח קשור רק לשיווק, אלא מושג כללי שבוחן האם ההשקעה הייתה כדאית. בהקשר לפרסום בפייסבוק, חייבים להגיע לשיעור החזר השקעה גבוה ככל האפשר.
הפרמטרים שהזכרנו אולי לא מעניינים את הקוראים, אלא סוכנויות שיווק דיגיטליות, אבל דבר אחד ברור: כולם רוצים לייצרה את המודעות הכי מוצלחות עם השפעה ענקית שתוביל לפרסום אפקטיבי ומצליח, אז הנה כמה טיפים שיעשו לך טוב:
1. שימוש בסרטוני וידאו בפרסום
אני אולי מקדים קצת את המאוחר, אבל הניסיון והמחקרים קובעים שאין דרך טובה יותר לביצוע פרסום מצליח מאשר העברת מסרים דרך וידאו.זה אולי קל להגיד, אבל הרבה פעמים זה קשה לביצוע ודורש השקעה כספית בעריכת וידאו, בתוכן מעניין ואיכותי (יש כאלו שיכלילו דוגמנות, אפקטים ועוד), אבל האמת שהיום ב-2019, עם יוטיוב, ועוד מאות אתרי וידאו, מדובר במשימה אפשרית לגמרי.מעבר למסרים שעוברים בצורה טובה יותר, בפרסום בפייסבוק העלויות לצפיות בווידיאו הן מהנמוכות ביותר בפייסבוק ובאינסטגרם. מה שאומר שלפעמים ההשקעה (הנמוכה) בעריכת וידאו יוצא זול יותר בסוף התהליך.
2. למשוך את העין
אולי לא ידעתם אבל כולנו מונעים כל הזמן ובלי סוף מקבלת החלטות. ההחלטה של הגולש בפייסבוק האם לראות את המודעה שלך מתקבלת בשבריר שנייה.מה שאומר שיש לך בדיוק חצי שנייה כדי להשיג את הקשב, לפעמים גם אם התוכן ואיכות הפרסום גבוהה – המשמש שנחשף למודעה פשוט לא יראה את זה כי המודעה לא משכה לו את העין והפסדנו את כל המאמץ.אז מה עושים? בוחרים תמונה ברזולוציה מצוינת, אם תוכן שתופס את העין. גם בווידאו חשוב לבחור תמונה ראשונית (קיימת אפשרות כזו בפייסבוק – preview images) שתגרום לכל מי שבחרנו שיראה את המודעה ללחוץ על כפתור הפליי.
3. פרסום מצליח: כמה שפחות מלל בתמונה
כפי שכבר הבנתם, מטרת התמונה לדבר בזכות עצמה, לא להפריע לתמונה עם טקסט ומלל.אם בחרת תמונה מצוינת – המלל רק יפריע. ואם בחרת תמונה ואתה מרגיש שחייבים להוסיף גם מלל – כנראה שהתמונה לא מצוינת!אם כבר מדברים על מלל, יש כאלו שפשוט חייבים לדחוף את עצמם בכל פינה. אם פרסמת מהדף שלך – ברור שזה אתה. אם אתה לא מותג כמו קוקה קולה – כולם יודעים שזה אתה, גם בלי שתגיד להם.גם אם יש דברים לא הכי ברורים, תן לאנשים להתאמץ קצת. פרסום מצליח הוא פרסום שגורם לאנשים להיות מעורבים ממש. זה אומר: לחפש אותך, לקרוא עוד. כמו בחיים "מה שבא בקלות – הולך בקלות".
4. צלילים
כן, כן.. במצגות או בווידאו, בחירת הצלילים חייבים להתאים לאווירה. אם מישהו לא הבין: רוק ואופרה לא מתאימים אחד לשני. נקודה.צריך לחשוב טוב לשלב צלילים שמצד אחד יכניסו את הגולש לאווירה והמצד השני שהצלילים יהיו מספיק ערניים, שיגרמו ללקוח לבצע פעולה.למרות הכל ואם כל הרצון הטוב, אנשים רואים את הסרטון שלך בעבודה, על המיטה עם הבן-זוג, בדרך, בספריה, באוטובוס, במסיבה ובעוד המון מיקומים שהמשותף להם – הם לא שומעים שום צליל!!לא רק האנשים, יש אפשרות להגדיר וידאו מכובה כברירת מחדל אצל המון אנשים (גם אצל סחבק), ולכן אסור להסתמך רק על צליל / קריינות בשום אופן, המסר חייב לעבור גם בלי קול.
5. תוכן הפוסט כלל עקרוני של פרסום מצליח
אחרי שדיברתי בלי סוף על וידאו ורק וידאו – יש גם מלל שמופיע לפני התמונה או הוידאו (לצרף דוגמה לפוסט). מה לכתוב בתוכן הפוסט?האמת שאין סוף אפשרויות מה לכתוב. אם ננסה להגדיר משהו שבטוח יעבוד לכולם זהו הדבר הבא: תדמיין לרגע שאתה אחרי העבודה, בשעה 6 בערב, יושב ומתעדכן מה חדש, מדפדף בפייסבוק ובאינסטגרם ואז הגיע הזמן שלך לדבר עם הלקוח הבא שלך.מה אתה אומר לו? איזה פאנץ' ליין היית אומר? תמיד יש לי לקוחות שמגיעים עם רשימה של 20 דברים. ואני מבקש מהם לבחור את הכי טוב.. אתם רוצים לנחש מה קורה?! כמעט תמיד מגיעה רשימה חדשה לגמרי רק עם 5 דברים.כשיש 5 אופציות, מאוד קל לבחור 3 מתוכם ואיתם להשתמש בתוצאה הסופית. אנחנו משתמשים באפשרות המיטוב של פייסבוק, פייסבוק תבחר את התוכן שעובד הכי טוב.בקווים כלליים, הטקס חייב להיות כמה שיותר קצר וקולע, לגרום לקורא להסתקרן ולהמשיך לקרוא או לראות את התמונה והכי טוב לשלוח הודעה.
6. שימוש במגוון גדלים
שימוש בגדלים של תמונות וקבצים שמתאימים לכל הפלטפורמות שפייסבוק מציעה. לרוב נצטרך לבחור גודל לפייסבוק וגודל לאינסטגרם, חשוב לבדוק בתצוגה המקדימה שהטקסט לא נחתך או מוסתר.בחלק מהמקרים יש אפשרות לבחור עוד פלטפורמות, שפייסבוק תיתן לכם. כאן במאמר שכתבנו על הגדלים של התמונות והמדיה ברשתות חברתיות – מעודכן 2019, ניתן למצוא מידע שימושי שאפשר להתכונן מראש ולהכין במידות הנכונות.כל מי שיש לו ניסיון בפרסום בפייסבוק, יודע שלפעמים כדאי להשתמש בקריאייטיב אחד לפייסבוק ועוד אחד לאינסטגרם. מכיוון שהפלטפורמות שונות לגמרי רצוי להשתמש בשתיהם בצורה חכמה ולהפיק את המקסימום משניהם.(על ההבדלים בין הפלטפורמות אכתוב פוסט נפרד ומפורט בהמשך)ככלל ככל שתהיה התאמה לכל פלטפורמה, כך הפרסום ייראה נהדר בכל מקום ויהיה אפשר להביא את המקסימום מכל מקום – לא רק בניוזפיד.
7. והכי פרסום מצליח.. ניסוי ותעיה – רק מי שלא עושה, לא טועה
למרות כל הכללים והטיפים שקראתם כאן ואצל אחרים, בסופו של יום הכלל הוא שאין כלל.נכון שיש טעויות שחייבים להימנע מהם בכל מחיר (כמו שכבר כתבתי), אבל הדרך להצלחה רצופה בלמידה, למידה ועוד למידה. בעולם שמשתנה כמעט בכל יום (!!!) אין דרך אחת ולפעמים מה שיצליח לך לא יצליח לאחרים.ולכן, אל תפחד לנסות, חשוב מחוץ לקופסה ועשה מה שנראה לך הכי מתאים והכי טוב, מה שהכי חשוב, שאם תגלה שלא הצלחת – תתקן – לגמרי לא מדובר בטעות של חיים ומוות, אם אתה בתהליך של מעקב ולמידה, שום טעות לא תהיה אל-חזור.המעז מצליח – זכור זאת תמיד!אני מאמין שכל אחד יכול לעשות את זה, ולעשות את זה טוב. אבל לפעמים הדבר הכי נכון עבורך זה להתמקד נטו בעסק.אם זה המצב, אל תחכה, צור קשר כבר עכשיו (פשוט אפשר להשאיר פרטים), ואנחנו נעשה עבורך את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב – שיווק בפייסבוק. מחכים לשמוע ממך!