קידום אתרים אורגני – מה זה בכלל?
קידום אתרים אורגני הוא תחום שהולך וצובר תאוצה עם התפתחות עולם האינטרנט בכל תחומי החיים.
מכיוון שכולם נמצאים באינטרנט, קונים, צורכים חדשות ומידע ובקיצור עושים כמעט הכל דרך האינטרנט, ועם מאות אלפי אתרים בכל תחום. נצור הצורך להבליט אתרים במנועי חיפוש.
כמו בכל תחום דיגיטלי, למרות שהשיטות לקידום אתרים אורגני הולכות ומשתכללות בלי הפסקה, אבל היסודות נשארים זהים.
היסוד שעומד בבסיס עבודת הקידום קובע שהאתר צריך להיות מספיק טוב כדי שגוגל יאהב אותו.
כדי להבין איך מנוע החיפוש של גוגל עובד, הנה סרטון מתורגם מאת גוגל:
איך גוגל אוהב אתרים?
גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בישראל ובעולם, מה שהופך את גוגל למנוע חיפוש פופלארי הוא היכולת להביא לגולשים את התוצאות האיכותיות ביותר בזמן הקצר ביותר.
מצד אחד גוגל מנסה להבין את המשתמש ומצד השני להכיר כמה שיותר אתרים ולשדך לגולש את הטוב ביותר.
כדי לעשות זאת, גוגל סורקת מיליארדי דפים ושומרת אותם באינדקס שלה, במהלך הסריקה המכונות של גוגל קוראים מה כתוב בהם ונותנות ציון לכל דף.
חשוב להבין שהציון נמדד מאלפי פרמטרים שהם בדיוק כמו הנוסחה של קוקה קולה – נוסחה סודית!
רגע! אם זה סודי, אז איך אפשר לקדם דפים?
אז נכון שזה סודי ואין דרך לדעת את כלל הפרמטרים (שמשתנים כמעט פעם בשבועיים), אבל יש יסודות שגוגל מדגישה שהם חשובים לקידום אתרים במנוע החיפוש שלה.
המציאות מראה שעמידה ביסודות האלו לאורך זמן מצליחה לקדם את האתר ולהתחבב על גוגל בענק. אז יאללה מתחילים! היסודות:
1. פרמטרים של קידום אתרים אורגני: תוכן
בפברואר 2011, נפל דבר בעולם מנועי החיפוש. גוגל מוציאה עדכון לאלגוריתם שלה בשם "פנדה", והצהירה שהחל מהעדכון היא תשים דגש על תוכן איכותי.
מאז דבק הביטוי "התוכן הוא המלך". גוגל החליטה לקדם אתרים עם תוכן איכותי שמוסיפים ערך לגולשים.
בתוך יום, אתרים שהיו במיקומים הראשונים והציעו תוכן ברמה נמוכה או אתרי קישורים (כמו אינדקסים) נפלו למקומות האחרונים.
יש כמה פרמטרים לתוכן טוב,
הראשון וכנראה המפורסם ביותר הוא מחקר מילות מפתח, מכיוון שגוגל "משדך" לכל ביטוי שאנו מחפשים את האתר המתאים, חייבים למקד את התוכן סביב אותו מילת מפתח.
השני, תוכן מעודכן. שום אתר לא יוכל להתקדם אם התוכן לא מתעדכן בצורה סדירה. גוגל מעוניינת שהגולש יקבל מידע רלוונטי ומעודכן.
השלישי מדיה ותמונות, גוגל רוצה שהתוכן יהיה עשיר ומקיף כמה שיותר. ולכן חשוב להעלות תמונות קשורות לתוכן וסרטונים לסיכום ומי שרוצה להעמיק יותר.
בשנים האחרונות מנועי החיפוש הקימו ארגון ששמו schema.org, שהמטרה שלו היא לבנות דרכים מתוחכמות להצגת מידע.
מאז התווספו דרכים להצגת שאלות ותשובות, רשימות, מתכונים ועוד המון (ממליץ להיכנס ולראות), הדברים האלו משפיעים מאוד על קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש.
יש תחום נוסף שהפך לחזק באנגלית וזהו חיפוש בעוזרים הקוליים (כמו Google Assistant). שפחות רלוונטי בעברית.
2. מבנה האתר
מנועי החיפוש בדגש על גוגל, מקדמים אתרים שבנויים בצורה טובה.
מהו אתר שבנוי בצורה טובה?
כמו שכולם כבר מבינים אפשר להאריך המון בכל תחום. אבל בגדול, הנה כמה פרמטרים:
- זמני טעינה קצרים (האתר עולה במהירות).
- אתר בטוח לשימוש (אתר שהמידע מועבר בצורה מאובטחת והמידע מוצפן)
המטרה הסופית היא להגיש לגול אתר מהיר ובטוח.
כחלק מהמבנה, חייבים להזכיר שכבר מ-2015, רוב החיפוש בגוגל נעשו במכשירים ניידים.
לצורך כך, גוגל יצרה הפרדה בין חיפוש בנייד לחיפוש במסכים גדולים, ולכן המבנה חייב להקפיד על אתר מאוד מותאם לנייד.
3. חלוקה הירארכית נכונה בקוד האתר
מכיוון שאנחנו לא פונים למפתחי אתרים, רק נאמר שיש כללים איך מציגים תוכן.
מנועי חיפוש לומדים על איכות האתר לפי המבנה, למאמר יש כותרת ראשית וכותרות משנה. הכותרת מתארת את התוכן.
יש פלטפורמת הצגת נתונים חדשה שנקראת AMP, וזאת דרך להציג את הטלפון בניידים במהירות. גוגל מצהירה שאין לזה השפעה על הקידום.
4. קישורים
כבר משנות 2000, בימיה הראשונים של גוגל, ככל שהאתר היה מקבל יותר קישורים מאתרים אחרים, כך הוא היה מקודם יותר.
הסיבה לכך נעוצה בכך שאין באמת דרך לבחון את איכות התוכן באמת, וההוכחה שהתוכן הוא טוב היא שאתרים אחרים מקשרים אליו.
ברור לכולם שלבד זה לא קורה. חייבים לעבוד על הוצאת קישורים מאתרים ברמת איכות גבוהה ולהוסיף אותם באופן הגיוני.
קידום אתרים ברמה נמוכה יוציא קישורים מאתרים בעלי דירוג אמינות נמוך. אתרים שמלאים בטוקבקים ולפעמים גם בקישורים לא הולמים.
5. קידום אתרים אורגני מבוסס מיקום
בשנים האחרונות גוגל מביא לנו תוצאות על בסיס המיקום שלנו. מה שאומר שנראה בתוצאות החיפוש עסקים שהכתובת שלהם נמצאת בקרבת מקום, גם על חשבון אתרים טובים יותר.
כשעושים קידום אתרים אורגני, חשוב לקחת זאת בחשבון.
כשמדובר בחנות או בעסק מבוסס מיקום, לפעמים קל יותר להתברג לראש תוצאות החיפוש באמצעות קידום מוכוון מיקום
הדרכים לעשות את זה מתחילות קודם כל בלהפויע על המפה!
בגוגל מפות ובתוצאות החיפוש נוכל לראות עסקים לפי מיקום: הנה דוגמה:
את הקידום בשיטה הזו מבצעים דרך Google My Business, ודרך כל מיני ספקים תוכן מבוסס מיקום כמו Waze, ואיזי הישראלית.
6. חוויית המשתמש
גוגל מדרגת אתרים לפי חוויית המשתמש באתר. מעבר למהירות הטעינה שכבר דיברנו, יש את הנושא של תוכן מותאם אישית.
לא, אני לא מדבר על תוכנות לחולל תוכן באופן אישי (שמביא אחוזי הצלחה נמוכים), אלא על מתן מענה במקום אחד.
אחרי שבצענו מחקר מילות מפתח, התוכן שלנו חייב להיות מקיף ולענות על כמה שיותר שאלות. להנחות את המשתמש ולספק לו מענה.
הסיבה שאני מייחד סעיף נפרד לנושא הוא בגלל שגוגל מודדת את כמות הזמן של הגולש בדף. המדד של שיעור היציאה ומשך הזמן (Bounce Rate / Abandonment Rate). אחד השיטות לקדם, היא באמת לספק לגולש את כל מה שהוא צריך במקום אחד, עד לביצוע רכישה / הרשמה ובוודאי לגרום לגולש לחזור לאתר בחזרה.
לסיכום…
העולם של קידום אתרים אורגני הוא עולם שלם ומלא במידע מרתק ומעניין.
כדי שזה יעזור גם לעסק שלך, צריך להבין מהי המטרה שלך. אם רוצים לידים באופן מיידי כנראה שהדרך היא פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל.
אם מחפשים פתרון אמיתי לטווח רחוק – קידום אורגני זה בהחלט הכיוון הנכון שיעזור לעסק שלך להפוך לאימפריה.
בכל מקרה, דברו איתנו. השאירו הודעה ונשמח לכוון אתכם ולייעץ בדרך הנכונה ביותר עבורכם.
כי אנחנו כאן כדי שתצליחו!