עסקים עושים עסקים. זו מילת המפתח של פרסום בלינקדאין לעסקים.
אני לא ממליץ לעסקים שמפרסמים ללקוחות פרטיים לפרסם בלינקדאין מהסיבה שזה פשוט יקר ויש חלופות טובות וזולות יותר כמו פרסום בפייסבוק.
אז למה להקדים את המאוחר? מתחילים!
מה זה בדיוק לינקדאין?
לינקדאין, למי שלא מכיר היא רשת חברתית לכל דבר, אלא שבניגוד לפייסבוק השיח ברשת הוא על עבודה ועסקים.
אנשים מתחברים לקבוצות בתחום העיסוק שלהם, כותבים פוסטים בתחום ואוספים חברים ועושים לייקים אחד לשני.
מכיוון שמדובר ברשת חברתית מקצועית, ניתן לחפש עבודה דרכה והפרופיל שלך יהיה מעודכן בזמן אמת. אתה מעדכן על ההשכלה שלך, יוצר קשרים עם חברים לעבודה, מקבל המלצות מהבוס שלך ומתעדכן מחברים שעושים בדיוק את מה שאתה עושה.
גם בלינקדאין יש דפי חברה (כמו דפי עסק) ששם אפשר לעדכן על החברה ולצבור עוקבים.
ההבדל היחיד שבלינקדאין כל המנכ"לים והסמנ"לים של חברות רציניות נמצאים שם. החל מאנשי גיוס ומשאבי אנוש ועד למנהלי רכש ואסטרטגיה בישראל ובעולם, כולם נמצאים שם וכמו שאמרנו, המידע תמיד מעודכן ומאומת.
קצת סטטיסטיקה: כיום חברים בלינקדאין 550 מיליון ובישראל 1.5 מיליון, רוב הפעילים מתחברים ללינקדאין אחת ליום באופן קבוע!
פרסום בלינקדאין לעסקים: איך זה עובד?
אחרי שהבנו מזה לינקדאין (מקווה שפתחתם לכם פרופיל אם עדיין אין לכם), אפשר להבין שהפרסום יכול להתבצע ישירות לעסקים.
נניח שאתה חברת סטארטפ (Start-Up), יש לך מוצר שמתאים לוועדי עובדים ומנהלי משאבי אנוש. או אולי תוכנה שמוסיפה ערך.
אתה יכול פשוט לפנות לאנשים ספציפיים בארגונים בכל העולם, ולקבל הזדמנות לספר להם על המוצר שלך – בדיוק כמו במפגש מכירה.
יכולות פילוח קהל בלינקדאין
מעבר ליוקרה שיש בלינקדאין, יש גם מצב רוח לעסקים. כולם מחפשים הזדמנויות ומחפשים להכיר דברים שיעזרו לחברה שלהם.
עם פרסום בלינקדאין לעסקים, ניתן לבחור למי לפנות – בצורה הכי מרשימה ומדויקת שיש! (יותר משאר פלטפורמות הפרסום שאתם מכירים).
מכיון שכל אחד בוחר תפקיד מוגדר (מתוך אפשרויות לבחירה) וכל חברה מעדכנת כמה עובדים יש לה, אתה יכול ממש לבחור את הקהל שלך בפינצטה. וזה דבר ששווה זהב!
פרסום בלינקדאין לעסקים: יצירת לידים
בלינקדאין יש מגוון אפשרויות פרסום. מכיון שאני מניח שאני פונה לעסקים קטנים – בינוניים שרוצים לפנות לקהל ממוקד בפנייה אישית, אני מתעלם מהאופציות האחרות כמו פרסום בניוזפיד, ובבאנר (וגם כי זה פשוט לא עובד – CTR נמוך משמעותית).
לקראת הסוף ארחיב קצת על פרסום ישירות לאינבוקס (לדעתי בגלל העלויות הגבוהות, מתאים רק לעתים נדירות).
הפרסום שבאמת עובד כשבונים אותו נכון הוא פרסום שנראה כמו פוסט בלינקדאין, עם תמונה / קרוסלה / סרטון – עם מלל שמתאר את הפרסום. כשיש כפתור Apply, שמי שמעוניין משאיר לך לידים שניתן לחבר אותם ישירות לאנשי המכירות.
בליד אפשר לנסח כמה שאלות, כדי לוודא שמדובר בלקוח רציני ולא בהטרדה.
הנה דוגמה למודעת לידים מגלישה באפליקציית לינקדאין:
פרסום בלינקדאין לעסקים: מחיר
טוב, אז כמה זה עולה? כמה עולה קמפיין לידים בלינקדאין?
לפני הכל וכבר בהתחלה ציינתי שמדובר במחיר גבוה יותר מפרסום בפייסבוק או בגוגל.
אבל כמו שציינתי, הפרסום לא מתאים לכולם. מכיוון שכך אפשר לומר שמבחינת יעילות הפרסום, הוא הפרסום הרווחי והמשתלם ביותר.
שיטת התמחור בנויה או לפי חשיפות (תשלום לאלף חשיפות) או לפי תשלום לקליק (PPC). לרוב אני בוחר באפשרות השנייה (זה יוצא זול יותר)
גובה המחיר לקליק משתנה ותלוי בכמה פרמטרים כמו: רמת התחרות, גובה CTR, פילוח הקהל (כן, יש מחיר שונה לקהלים שונים – בכירים יותר, יעלה יותר).
המחיר הממוצע נע בין 3$ ל-50$ לקליק (תלוי בתחום ובפרמטרים שהזכרתי). ולמרות שמדובר במחיר גבוה יחסית, יש מצבים שאין שום שום תחליף, למשל כשמדובר במכירות B2B או בחיפוש משקיעים.
כמובן שניתן לקבוע תקציב מראש ולהחליט על תקציב לפי יחס ההמרות – כמו שיש בכל פלטפורמות הפרסום.
יש מצבים שאין שום פלטפורמה חלופית למעט לינקדאין – יחד עם תוצאות פרסום מדהימות במיוחד, מדובר בעסקה משתלמת ללא ספק.
איך עושים פרסום מוצלח במיוחד בלינקדאין?
בדיוק כפי שעושים בכל פרסום ממומן, עם השקעה מיוחדת בבחירת קהל היעד, בלינקדאין הדבר קריטי. כל קליק מיותר הוא פשוט בזבזוז מיותר.
ולכן, פרסום בלינקדאין דורשת עבודה מוקדמת וחשיבה אסטרטגית לבחירת הקהל, איך מציגים את המודעה, שימוש בסרטונים ובתמונות יוצאות דופן.
מעקב ומדידה
כשרוצים להצליח בפרסום בלינקדאין, חייבים לנטר ולעקוב אחרי הביצועים כמעט כל הזמן.
רק מעקב מתמיד, והסקת מסקנות מהירה יביאו אותך להצלחה ענקית.
המעקב והניטור מלמדים אותנו מי קהל היעד שהגיב הכי טוב לפרסום ובאיזה שעות? מבצעים כמה גירסאות של מודעות, עד שמגיעים לאחוזי ROI (החזר השקעה) הכי גבוהים שאפשר.
כפי שאפשר לראות ביצוע פרסום בלינקדאין לעסקים דורש מומחיות ועבודה מסורה.
כדי ללמוד אם הפרסום מתאים גם לעסק שלך, תוכל להשאיר הודעה ולהתייעץ איתנו. אפשר גם להשאיר תגובות, רצוי גם לשתף ולהגיב כמה שיותר. מאחלים הצלחה ענקית מכל ה-❤