טוב שהגעת לכאן!
דבר אחד בטוח, עד סוף המאמר יהיה ברור לך כמה עולה פרסום בגוגל, איך מחשבים את העלויות וכל המידע שרצית לדעת. זאת ההבטחה שלי ואני מתכוון לקיים אותה!
אז בואו נתחיל
פרסום בגוגל מה הכוונה?
כשאומרים פרסום בגוגל יכולים להתכוון למספר פלטפורמות שונות שגוגל מציעה, בהמשך נסביר כמה עולה פרסום בגוגל בכל אחת מהפלטפורמות.
פרסום בגוגל חיפוש
גוגל חיפוש היא הפלטפורמה המוכרת והנפוצה ביותר בעולם לחיפוש באינטרנט. לחיפוש גוגל בישראל יש נתח שוק של של 98.23% מול 0.95% שיש לבינג (נכון לינואר 2024). בישראל לבדה מתבצעים בכל יום מעל מיליארד חיפושים בכל יום.
עבור רוב מוחלט של משתמשי האינטרנט, גוגל היא נקודת ההתחלה לכל חיפוש בכל נושא חדש. מחקרי מעקב עיניים (eye-tracking) הראו כי למעלה מ-90% מהאנשים מתמקדים אך ורק בעמוד התוצאות הראשון, ולעיתים קרובות מסתפקים באחד משלושת הקישורים הראשונים בלבד.
פרסום בגוגל חיפוש מאפשר למפרסמים להגיע לקהל העצום הזה ולהציג בפניו את המוצרים והשירותים שלהם. הפרסומות מופיעות הן בעמוד תוצאות החיפוש עצמו ובעמודה הימנית של המסך תחת הכותרת "מודעות". מיקום בעמוד תוצאות החיפוש הוא קריטי, מכיוון שמחקרים הראו שמשתמשי האינטרנט בדרך כלל לא ממשיכים מעבר לדף הראשון של תוצאות החיפוש. לכן, התוצאות ב-3 המיקומים הראשונים מקבלות למעלה מ-60% מכלל הקליקים. זוהי הסיבה שיש תחרות מטורפת על הופעה בעמוד הראשון.
גוגל מבינה זאת ומוכרת את הנדל"ן היקר ביותר למפרסמים, כך זה נראה עכשיו בפרואר 2024:
פרסום ברשת המדיה של גוגל
מה זה בעצם רשת המדיה? מדובר ברשת ענקית של מיליוני אתרי אינטרנט שמשתפים פעולה עם גוגל ומוכרים שטח לרשת המדיה של גוגל וכך המודעות שלכם יכולות להופיע בכל מקום – מאתרי חדשות ובידור ועד פורומים פופולריים.
רשת המדיה של גוגל (Google Display Network) היא הזדמנות פז לבעלי עסקים וחברות להגדיל את החשיפה למוצרים שלהם ולמשוך המוני לקוחות חדשים, היתרון הגדול של רשת המדיה שהיא מאפשרת להגיע בצורה מדויקת לקהל היעד שלכם על בסיס גיל, מין, תחומי עניין ועוד אלפי פרמטרים. למשל, אם אתם מעוניינים למכור מוצר לנשים מעל גיל 30 לדוגמה אפשר לכוון אליהן באופן ממוקד.
כך זה נראה בשנת 2024 באתר Ynet (מסומן במסגרת כתומה):
פרסום וידאו ביוטיוב
יוטיוב (Youtube) היא אחת מפלטפורמות הווידאו הגדולות והפופולריות בעולם, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2006. ליוטיוב יש אתר ואפליקצייה מובייל שהמשתמשים יכולים לצפות, לשתף ולהגיב לסרטוני וידאו. ליוטיוב יש מעל 2 מילארד משתמשים פעילים מאוד שצופים מעלה מילארד שעות בכל יום.
גוגל מאפשרת למפרסמים לפרסם פרסומות וידאו לפני או באמצע סרטון ובכך לקבל חשיפה ענקית. במילים אחרות, עסקים יכולים לקבל חשיפה בדיוק כמו בפרסומת סופרבול באמצעות פרסום. אי אפשר בלי להמחיש זאת על ידי תמונה:
פרסום בגוגל שופינג
גוגל שופינג הפכה לפלטפורמה מובילה בתחום הקניות באינטרנט, עם יותר מ-1.6 מיליארד ביקורים בחנויות אונליין מדי שנה. הפרסום פרסום בגוגל שופינג מציע לעסקים כמה יתרונות משמעותיים כמו חשיפה לקהל רחב בתוצאות החיפוש.
פרסום בשאר המוצרים של גוגל (Gmail, גוגל מפות, חנות אפליקציות ועוד)
מעבר לפרסום במנוע החיפוש, YouTube ושופינג, גוגל מציעה עוד מגוון רחב של אפשרויות פרסום בפלטפורמות פופולריות נוספות:
- Gmail Ads – פרסומות בתיבת המייל של Gmail, המגיעה ללמעלה ממיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. אפשרות לפנות במסרים אישיים ורלוונטיים.
- Google Maps – שילוב העסק שלכם במפות גוגל ויצירת עמוד עסק איכותי עם מידע שעות פתיחה, כיווני הגעה ועוד.
- Google Play – קידום אפליקציות מובייל בחנות אפליקציות של גוגל עם מיליארדי משתמשים ניידים פעילים מדי חודש.
סוגי הקמפיינים בגוגל
גוגל מאפשרת המון אפשרויות לפרסום והעברת מסרים לקהל שאותו אתם רוצים להפוך ללקוחות, כמו מודעות טקסט, תמונה, וידאו, שופינג וריטרגטינג – היא גם מאפשרת מגוון רחב של יעדים להשגה כמו מכירות, לידים, תנועה, רימרקטינג ועוד ועוד.
נכון לעכשיו גוגל מציעה אפשרות מעניינת במיוחד שנקראת Performance Max (בקיצור PMax) או בעברית קמפיין מקסימום ביצועים שמאפשרת לבינה מלאכותית לעשות כמעט הכל כדי להשיג יותר יעדים במחיר הטוב ביותר.
אוקיי, אחרי שסיקרנו את הפלטפורמה מלמעלה, אז כמה עולה פרסום בגוגל?
גוגל בניגוד להרבה פלטפורמות אחרות מאפשרת ברוב המקרים להפעיל קמפיינים שהחיוב שלהם בתבע כאשר הגולש מקליק על המודעה שלכם. כלומר, ייתכון ועשרות אלפי אנשים ייחשפו לפרסום שלכם ולא תשלמו אפילו שקל אחד מכיוון שאף אחד לא הקליק על המודעה (ברוב המקרים זה לא משהו שאתם רוצים שיקרה – אם אתם מעוניינים להגדיל את כמות הלידים והמכירות שלכם).
כל אחד יכול להגדיר כמה תקציב שהוא רוצה
אז כדי לענות של השאלה כמה עולה פרסום בגוגל התשובה תהיה: אתם קובעים!
ככה פשוט, מגדירים לגוגל כמה אתם רוצים להוציא ליום (או לחודש) וזה יהיה מה שתשלמו ולא שקל יותר. ולכן מתחילםי זבה שהשליטה נמצאת בידיים שלכם, אבל מכיוון שאם לא באתם לכאן כדי לבזבז את זמנכם היקר ואתם מעוניינים להביא מכירות אז להגדיר תקציב קטן מדי – לא ישרת אתכם בהשגת היעד שלכם.
כאשר התקציב שהגדרתם לאותו היום גגמר, לא תקבלו חשיפות באותו יום וגוגל תחכה למחר כדי שתקבלו חשיפות בתקציב שהגדרתם.
מתי גוגל מחייבת אותך?
אז כפי שכבר הבנו עלות הפרסום בגוגל היא לפי כמות הקליקים ובהתאם לתקציב שהגדרתם, כעת נדבר על איך זה נראה בפועל, מה קורה בעולם האמיתי של הקמפיינים.
חיוב לפי מילות מפתח
במרבית המוצרים של גוגל ניתן להגדיר חיוב לפי קליק, ובגוגל חיפוש גוגל פועלת בצורה שבה אתם בוחרים מילות מפתח שאם הגולש יחפש אותם, הוא ייחשף למודעה שלכם. התהליך לגוגל יש כלים שמאפשרים לכם לקבל איך אנשים מחפשים את המוצרים שלכם, כדי שנעשה את זה הכי ברור שאפשר, ניקח לדוגמה עורך דין לנדל"ן ומקרקעין שמחפש להביא לקחות חדשים למשרד שלו. הוא פונה לאיש מקצוע לפרסום בגוגל והוא יבצע עבורו מחקר מילות מפתח שייראה כך:
מילת מפתח | ממוצע חיפושים חודשי | רמת תחרות | הרף הנמוך בחלק העליון של העמוד | הרף הגבוה בחלקו העליון של העמוד |
עורך דין לנדל ן | 40 | בינונית | ₪5.87 | ₪31.51 |
עורך דין לחוזים | 30 | בינונית | ₪6.97 | ₪26.21 |
עורך דין מקרקעין | 1300 | בינונית | ₪6.60 | ₪46.37 |
עורכת דין מקרקעין | 20 | בינונית | ₪4.99 | ₪24.83 |
עורך דין נדלן | 720 | בינונית | ₪5.59 | ₪25.81 |
עורך דין מקרקעין מומלץ | 260 | בינונית | ₪4.52 | ₪38.42 |
עו ד מקרקעין | 320 | בינונית | ₪6.30 | ₪34.69 |
עורך דין מיסוי מקרקעין | 170 | בינונית | ₪6.88 | ₪30.59 |
עורך דין לענייני מקרקעין | 110 | נמוכה | ₪7.54 | ₪39.53 |
עורך דין מכירת דירה | 390 | נמוכה | ₪6.61 | ₪21.09 |
עורך דין לענייני נדלן | 140 | נמוכה | ₪7.40 | ₪38.16 |
משרד עורכי דין מקרקעין | 70 | בינונית | ₪6.77 | ₪29.23 |
עורך דין מומחה למקרקעין | 40 | בינונית | ₪3.05 | ₪23.24 |
עורך דין מקרקעין מחיר | 40 | בינונית | ₪3.71 | ₪32.16 |
עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין | 30 | נמוכה | ₪14.78 | ₪87.12 |
עורך דין נדלן מומלץ | 50 | בינונית | ₪6.93 | ₪39.28 |
עו ד מיסוי מקרקעין | 50 | נמוכה | ₪4.35 | ₪20.19 |
מידרג עורכי דין מקרקעין | 20 | בינונית | ₪4.85 | ₪26.96 |
עו ד לענייני מקרקעין | 20 | בינונית | ₪4.41 | ₪25.95 |
עורך דין נדלן מחיר | 40 | בינונית | ₪4.70 | ₪26.85 |
עורך דין מקרקעין הכי טוב בארץ | 20 | בינונית | ₪1.54 | ₪20.74 |
עו ד מקרקעין מומלץ | 40 | בינונית | ₪4.51 | ₪33.17 |
שכר טרחה עורך דין נדלן | 140 | בינונית | ₪0.10 | ₪8.13 |
עו ד נדל ן | 260 | בינונית | ₪3.44 | ₪13.91 |
עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין | 30 | נמוכה | ₪6.09 | ₪29.80 |
משרד עורכי דין נדלן | 40 | בינונית | ₪3.07 | ₪11.07 |
ליטיגציה מקרקעין | 40 | נמוכה | ₪2.44 | ₪9.93 |
עורך דין חוזים מקרקעין | 10 | בינונית | ₪12.14 | ₪101.36 |
מה זה עורך דין מקרקעין | 30 | בינונית | ₪0.66 | ₪9.94 |
עו ד דיני מקרקעין | 10 | בינונית | ₪6.68 | ₪27.96 |
שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו | 90 | בינונית | ₪0.68 | ₪6.27 |
פורום עורכי דין מקרקעין | 20 | נמוכה | ₪4.20 | ₪14.36 |
עו ד מיסוי | 10 | בינונית | ₪3.71 | ₪20.85 |
רשלנות עורך דין בעסקת מקרקעין | 10 | בינונית | ₪1.63 | ₪7.93 |
מקרקעין עורך דין | 10 | בינונית | ₪2.66 | ₪30.82 |
עורך דין דיני מקרקעין | 70 | נמוכה | ₪10.35 | ₪96.13 |
עורך דין בתחום הנדל ן | 10 | בינונית | ₪3.63 | ₪10.34 |
משרד עו ד מקרקעין | 10 | בינונית | ₪6.11 | ₪14.48 |
עורך דין מס רכישה | 10 | בינונית | ₪5.17 | ₪10.29 |
שכר טרחה עורך דין מקרקעין | 30 | בינונית | ₪0.29 | ₪9.84 |
אחריות עורך דין בעסקת מקרקעין | 10 | בינונית | ₪2.44 | ₪9.80 |
עורך דין לדיני מקרקעין | 10 | בינונית | ₪3.84 | ₪11.52 |
שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין | 20 | נמוכה | ₪0.29 | ₪10.28 |
ייעוץ משפטי מקרקעין | 10 | גבוהה | ₪5.98 | ₪16.85 |
מאיר מזרחי מיסוי מקרקעין | 10 | נמוכה | ₪5.49 | ₪19.80 |
משרד עו ד נדל ן | 10 | בינונית | ₪3.58 | ₪9.77 |
עורכי דין מיסוי | 40 | בינונית | ₪8.93 | ₪21.90 |
עורכי דין מס שבח | 50 | נמוכה | ₪3.64 | ₪19.69 |
שכ ט עו ד רכישת דירה מקבלן | 10 | נמוכה | ₪2.80 | ₪11.01 |
אוקיי, לפני שנבהלים מהטבלה, בוא נסביר קצת, יש לנו כאן מילות מפתח בעמוד הראשונה, בעמודה השניה אנחנו מקבלים כמה אנשים בישראל מחפשים את מילת המפתח הזו, בעמודה הבאה אנחנו רואים מהי רמת התחרות על אותה מילת מפתח (כלומר כמה מתחרים יהיו לכם כשתבואו לרכוש מילת מפתח ספציפית) ואז מגיעים למחיר – כמה יעלה ברף הנמוך וכמה יעלה ברף הגבוה.
הרף הנמוך משקף מה המינימום ששילמו המפרסמים עבור מילת מפתח ספציפית והרף הגבוה משקף מצב שבו התחרות פחות קשה, כמו למשל בעיר מסוימת, שם יש פחות ביקוש למילת המפתח, או בשעות מסוימות (כמו שעות הלילה המאוחרות).
הרף הגבוה לעומת זאת משקף מהו המחיר הגבוה ביותר אותו שילמו המפרסמים על מילת המפתח.
חשוב לציין שהמחירים בטבלה הם ממוצע של השנה האחרונה (פברואר 2023 – ינואר 2024) ולכן ייתכן שבפועל הצפי יהיה גבוה יותר כי בוא נניח שיש עונה שבה יש פחות ביקוש בצורה משמעותית כמו מלחמה לא עלינו, עליית ריבית דרמטית, מפרסמים רבים יפסיקו לפרסם כי הביקוש הולך ופוחת. ולכן חשוב לראות את השינויים שיש בהתאם לחודשים כי זה יכול להשתנות דרמטית.
חיוב לפי חשיפות
מכיוון שלרוב בגוגל (למעט בפרסום אפליקציות, גימייל, ויוטיוב) אנחנו לא נשתמש בשיטת חיוב לפי חשיפות לא נעסוק בזה כאן – אפשר לפנות אלינו אם זה מעניין אתכם.
איך מחשבים עלות של פרסום בגוגל
אוקיי, מקווים שהטבלה מובנת לכם, אם לא פנו אלינו ונשמח להסביר עד שזה ישב אצלכם 100%.
עכשיו נניח שמגיע אלינו עורך דין מקרקעין שהוא מעוניין לקבל לקוחות בענייני מיסוי בעיקר והוא רוצה לדעת כמה יעלה לו, אז אנחנו נחשב את החישוב הבא:
בתחום המיסוי יש לנו 4 מילות מפתח (זה כמובן רק דוגמה כי בפועל יש הרבה יותר)
מילת מפתח | ממוצע חיפושים חודשי | הרף הנמוך בחלק העליון של העמוד | הרף הגבוה בחלקו העליון של העמוד |
עורך דין מיסוי מקרקעין | 140 | ₪6.88 | ₪30.59 |
עו ד מיסוי מקרקעין | 50 | ₪4.35 | ₪20.19 |
עו ד מיסוי | 10 | ₪3.71 | ₪20.85 |
מאיר מזרחי מיסוי מקרקעין | 10 | ₪5.49 | ₪19.80 |
אוקיי אז בהנחה שהלקוח שלנו יקבל 50 קליקים (מיד נדבר לכמה קליקים צריך לצפות) על מילת המפתח עו"ד מיסוי מקרקעין הצפי לתשלום יהיה בין 344₪ (6.88 כפול 50 קליקים) ל- 1529.5₪ (30.59 כפול 50 קליקים).
אוקיי, הבנו עד לכאן? עכשיו אנחנו רוצים להמליץ לו כמה קליקים הוא צריך לקנות ולכן נרצה לבדוק את היסטוריית אחוזי ההמרה שלו. כלומר, אם אנחנו רואים שמתוך 50 קליקים סגרו 4% (מתוך 50 אנשים שהיו באתר סגרו 4% והפכו ללקוחות) אנחנו יכולים להניח שאם הוא מצפה ל-20 לקוחות בחודש הוא יצטרך 500 קליקים בחודש. ולכן העלות תהיה 500 כפול 6.88₪ שזה 3440₪ ברף התחתון לבין 500 כפול 30.59₪ שזה 15,295₪ ברף העליון.
כמובן שזאת לא כל התמונה, כי אין ללקוח שלנו רק מילת מפתח אחת, ולא כל המילים עולים בטווח מחירים שבין 6.88₪ לבין 30.59₪, אבל כדי להמחיש איך מחשבים את העלויות, אנחנו מניחים שזה מסביר את העבודה. בפועל מעולם לא הגיע אלינו לקוח שרצה לקדם רק מילת מפתח אחת ספציפית (וזה גם לא יעיל לעבוד בצורה כזו).
אוקיי, הבנתי. אבל מה קורה אם אני חדש בפרסום? מה קורה אם אני לא יודע מה אחוז יחס ההמרה שלי? כמובן שיש לנו כלים ושיטות מתקדמות לחשב תרחישים שונים, אבל בכללי כאשר אין לנו נתונים, אנחנו נשתמש בנתונים שיש לנו בביג דיגיטל (ויש לנו המון נתונים כמעט בכל תחום פרסום).
מה משפיע על עלות הפרסום
יש מאות פקטורים שמשפיעים על העלות הסופית, אבל בואו נעלה כמה נקודות החשובות ביותר:
- מה היעד שלכם? כמה לידים אתם צריכים? כמה מכירות אתם צריכים? אם אין לכם יעד אתם צריכים בדחיפות לקחת תוכנית לייעוץ שיווקי כי לפי מה שהבנתם צריך לעבוד בהתאם ליעד העסקי שלכם. כשמגיעים אלינו לקוחות ואומרים: אני רוצה כמה שיותר מכירות מבלי שיש להם יעד מוגדר מה ייחשב אצלם כהצלחה – אנחנו נמצאים בבעיה.
- כמה כל לקוח שווה לכם? בדוגמה שלפנינו למשל העלות של עורך דין למיסוי מקרקעין תהיה בין 0.5% ל-1.8% מערך הדירה. כך שאם אנחנו מדברים על דירה ממוצעת בישראל שהמחיר שלה הוא 1,974,000, הרווח במקרה כזה יהיה בין 9870 לבין 29,610 כך שלשלם כ-700₪ על כל לקוח, זה בהחלט החלטה עסקית חכמה.
- במי אתם מתחרים? אם אתם מתחרים באריות שתקציב השיווק שלהם הוא מאות אלפי שקלים, להגיע עם 2000₪ ולצפות לכבוש את השוק, כנראה שמדובר ביעד לא ריאלי.
- באיזה תחום אתם הכי רוצים לפרסם, אל תתפזרו, תתמקדו במוצרים והשירותים שהכי רווחיים עבורכם.
איך מוזילים את עלויות הפרסום
ישנם כפי שכבר ראיתם מלא מידע כדי לחשב כמה עולה פרסום בגוגל ולכן חשוב לקחת מומחה פרסום אמיתי שיודע להביא לכם תוצאות. ויש לנו מאות (כן מאות) דרכים ושיטות מתקדמות להוזלת עלויות. אבל בוא נציין כמה בסיסיים שתוכלו ליישם אפילו בעצמכם