לייקים לפייסבוק: הטעות של 90% מהעסקים בפייסבוק

במאמר הבא אני אלמד אותך איך בונים קהלים ואוהדים אמינים לדף פייסבוק עסקי. למה אנחנו רוצים לקבל לייקים לפייסבוק. בסוף המאמר תדעו איך מקבלים לייקים מאנשים שבאמת קונים ותבינו את הלב של פייסבוק והטריקים לליקים. כפי שאני כותב פעמים רבות בבלוג, המפתח להצלחה בקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם הוא דיוק ואמינות. הכוונה היא שנקבל את הקהל שאנחנו באמת מחפשים, הקהל שבאמת יקנה מאיתנו ולא רק כאלו שיעשו לייק. (באמת חשבתם שהבוט מבנגלדש או מהודו באמת יקנה ממכם?) בפייסבוק זה חשוב באמת כשעוסקים בבניית קהלי ליבה לצורך בניית קהלים דומים ושמשתמשים בכוח העצום של אלגוריתמי פייסבוק המתוחכמים. כולם רוצים לקבל לייקים ועוקבים לדף העסקי

האם זה שקבלתי המון לייקים באמת עוזר לעסק שלי?

אז המון גוראים בשקל שגילו את אמריקה ילמדו אתכם איך לקבל לייקים לפייסבוק, עוקבים וצפיות ובעצם להפוך למיליונרים – והכל פשוט מהמחשב בבית!, אבל האם באמת כדאי לכם? לא בטוח בכלל!

אחד הדברים שמעוררים הכי הרבה שיח היא הרצון של בעלי עסקים לקבל לייקים לפייסבוק – מכרו לנו הרבה שנים שהרבה לייקים שווה תפוצה אורגנית, אבל האם זה אומר תפוצה אורגנית לאנשים שהעסק שלנו באמת צריך? לא בהכרח!

בפועל, האלגוריתם של פייסבוק בנוי שדפים שפוסטים שלהם מעוררים הרבה מעורבות יקבלו חשיפה רחבה יותר.

פייסבוק יודעת גם לזהות פוסטים שיש להם פוטנציאל ויראלי וכאלו שמפרסמים בווידיאו. אבל לכל מי שיש ניסיון יודע שאלו שעושים לייקים ועוקבים אלו חברים שפשוט מפרגנים – האם הם גם קונים מאיתנו?

המסקנה שיש לי מכל זה היא – תתמקדו יותר באיכות העוקבים והלייקים שאתם מקבלים מאשר בכמות.

אז מה הכי כדאי לעשות?

לפני שאתחיל לחפור לך בנושא, חשוב לי להדגיש שכל האמור הוא לעסקים קטנים ובינוניים. אם במקרה מנהלת השיווק של קוקה קולה קוראת את מה שאני כותב – שם כנראה האסטרטגיה צריכה להיות שונה לחלוטין ובטוח שצריך להשים דגש גם על כמות וויראליות מאשר בהתמקדות בלקוחות שיבצעו המרה בעקבות הפוסט.

מכיוון שהבלוג שלי מיועד לאנשים פשוטים כמוני, שמחפשים לקבל משהו בתמורה ממה שעושים בפייסבוק אז הנה דברים שצרים לקחת בחשבון.

האלגוריתם של פייסבוק

האלגוריתם של פייסבוק משתכלל ומתעדכן כל הזמן. מה שהיה נכון לפני חצי שנה, לא בהכרח נכון גם עכשיו – אבל יש כמה יסודות שכנראה לא הולכים להשתנות בזמן הקרוב (וגם זה לא בטוח..).

פייסבוק שונאת ספאמרים, ולכן גם אם תפיצו תוכן שהוא ספאם (לפחות לרוב הנמענים) גם אם תביאו הרבה לייקים (מחברים או חס וחלילה קנויים) והערות סביב הפוסט – פייסבוק יותר חכמה ממה שחשבתם, ויש סיכוי גדול שהסמכות של הדף שלכם תרד מאוד ומה שיקרה זה שתפוצת הפוסטים שלכם תוגבל רק לחברים ומשפחה שמפרגנים שלכם (אבל לא באמת קונים) ולא תקבלו שום לקוח אמיתי.

אחד הדברים שנובעים מכך – ואני מדגיש רק כדי שתבינו את החשיבה – אל תעשו לייק לעצמכם ?, עזבו שזה פאתטי, זה גם ממש יגרום לאלגוריתמים של פייסבוק ממש לשנוא אתכם. בקיצור, כדאי להיזהר עם זה.

והנה עוד סיבה טובה למה לא לרמות את פייסבוק

מכיוון שכנראה רובכם רוצים לעשות פרסום ממומן ולהשתמש בקהל דומה, הדרך הכי טובה היא לבנות קהל דומה מקהל אמיתי, לא מאחותך או מחברים.

כבר כתבתי על הנושא המון אבל במילה אחת, שימוש בקהל דומה הוא אופציית שיווק מתקדמת שמנצלת את הררי הידע של פייסבוק על המשתמשים.

כל משווק בפייסבוק יודע שאחת העבודות הקשות ביותר היא למצוא קהל מטרה – זה לוקח זמן והמון מאמצים אל תהרסו את האופציה הזו עם פייק לייקים ופייק עוקבים. כל מי שלא עומד בפרופיל הלקוח שלכם הלייק שלו נחשב פייק.

איך בונים פרופיל לקוח בצורה חכמה?

מכיוון שזאת עיקר העבודה של מנהלי השיווק – לא אתיימר להסביר הכל בכמה מילים, אבל אם תשימו לב, תוכלו להבחין שיש איזשהם קווי דמיון בין הלקוחות שלכם.

למשל – כולם בטווח גילאים מסויים? (אולי זה רחב מידי, אבל תחשבו על רוב הלקוחות ולא על איזה מקרה בודד).

כולם גרים באזור מסוים? נשואים? רווקים? משתמשים באינסטגרם? – אם תחשבו על זה תגלו המון המון על העסק שלכם ולכן תשאפו שרק לקוחות מתוך הפרופיל שבניתם ייקחו חלק בדף.

ובטח ובטח אל תשלחו לכל החברים שלכן לעשות לייק לדף – זה בטוח לא עוזר לכם לבנות קהל.

זו הדרך היחידה לבנות קהלים ולקבל לייקים לפייסבוק?

התשובה היא לא. חד משמעית לא. מנהלי שיווק ואנשי סושיאל (כמוני) יודעים לבנו קהלים בעזרת פרסום ממומן חכם ובעזרת אסטרטגיות מאוד מתחכמות.

אבל היכולת שלכם לעזור לעסק שלכם כבר מעכשיו ובלי עזרה של אף אחד, היא פשוט להגדיר לעצמכם את מי הייתם רוצים לראות בדף שלכם.

ככל שתדייקו יותר, תצליחו להרוויח מכל פרסום ממומן שתעשו בפייסבוק, תוכלו ליצור קהל לקוחות נאמן ומרותק ואולי גם לעשות דברים מתקדמים ומגניבים ממש כמו לעשות וובינר (מיטאפ) או לפתוח קבוצה של מתעניינים בתחום – האפשרויות הם באמת אינסופיות.

גם מבחינת הוצאות על קמפיינים בפייסבוק, חשוב לזכור שכל קליק/חשיפה בפני לקוח שלא היה בעניין זה פשוט לזרוק כסף לפח.

ועכשיו כמה טיפים תכלס

תפסיקו לספור לייקים ועוקבים בדף העסקי שלכם, תזכרו שעדיף לייק מלקוח פוטנציאלי על פני 150 לייקים של חברים ומשפחה.

כל מה שכתבתי כאן נכון גם בקשר לעוקבים באינסטגרם – זה אותה פלטפורמת פרסום כמעט אותם אלגוריתמים.

מכיוון שאתם מצפים אשכרה להרוויח מהפעילות בדף תדאגו להעלות תוכן באופן קבוע ובצורה סדירה (נגיד, כל יום רביעי לדוגמה).

תעלו רק דברים שמדברים לקהל שלכם.. אפשר גם להיות ויראלי אבל רק דברים קשורים לעניין

אם הגעתם עד לכאן, כל הכבוד לכם ?? – תעשו לייק (זה אומר שאני ממש רוצה את הלייק שלכם) ואני ממליץ לכם לקרוא על בחירת קהלים בפייסבוק לפי דמוגרפיה והתנהגות – האם זה באמת עובד? (ספוילר, לא משהו)

תוכן עניינים