פייסבוק לעסקים – מדריך שימוש מלא למתחילים ומתקדמים

פייסבוק לעסקים: כל מה שאפשר לעשות בפייסבוק עסקי – המדריך המלא

פייסבוק. המפלצת החברתית הגדולה של השנים האחרונות – הפכה לבית לעסקים קטנים וגדולים כאחד שעושים שימוש בכלים של פייסבוק לעסקים לצורך שיווק ומכירות.

עם כמעט 3 מיליארד משתמשים שיש לפייסבוק (20% מאוכלסיית העולם כולו), ועוד מיליארד באינסטגרם, ומדובר על שימוש רציני (בילוי על בסיס יומיומי), ברור לגמרי שפרסום בפייסבוק יכול להביא לתוצאות מטורפות – הרבה יותר מעיתונים או פלייארים.

עסקים מצביעים ברגליים. מעל 80 מיליון דפים עסקיים קיימים בפייסבוק. ופייסבוק מצידה מתאימה את עצמה במיוחד לעסקים.

לפני שתקראו את ההמשך – חשוב שתדעו שרוב העסקים מנהלים את הרשתות החברתיות שלהם באמצעות סוכנות דיגיטל.

ולמרות זאת, קחו את הזמן לקרוא ולהכיר. אין מישהו שבאמת איכפת לו מהעסק כמו בעל העסק ואחראי השיווק שלכם.

אנחנו ממליצים לך להכיר את התחום ולקבל מספיק ידע כדי לפקח על איכות העבודה – ולוודא שיש תוצאות – בדיוק כמו שאר התחומים בעסק שלך.

מגוון הכלים העצום שיש בפייסבוק לעסקים (ויש באמת המון), מאפשרת לעסקים ולכל סוגי העסקים לשגשג ולהגדיל בענק את המכירות וההכנסות.

שימו ❤: חילקנו את המאמר ל-4 תחומים נפרדים (אפשר ללחוץ ולדלג לנושא שהכי חשוב לכם). התחלנו?!

ניהול הקשר עם לקוחות

אם עדיין לא השתכנעת לגמרי, אז אני אחזור שוב. הלקוחות שלך נמצאים בפייסבוק והם ישמחו לתקשר איתך בתוך הפלטפורמה עצמה.

מי כמוך יודע כמה עלויות וזמן כרוך בניהול שירות לקוחות מהדור הישן, טלפונים, מיילים ואפילו פקסים.

אם מגוון האפשרויות שפייסבוק מציעה לך – זה הופך להיות הרבה יותר קל.

הודעות מהדפים בפייסבוק של העסק

בפייסבוק, ניתן לשלוח אליך הודעה או לבקש לשוחח איתך בכמה דרכים. הדרך התקנית היא כמובן הפייסבוק מסנג'ר, אבל אנשים יפנו אליך גם בהודעות לתוך הדף שלך, גם בתגובות לפוסטים שאתה מעלה, גם באינסטגרם וגם בהודעות אישיות באינסטגרם.

כמובן שמדובר בפניות מהמון מקומות וקשה מאוד לנהל אותם בצורה יעילה ולכן פייסבק יצרה את הכלי "דואר נכנס" בתפריט הדף העסקי.

בדואר הנכנס ניתן לראות הודעות מכל המיקומים האפשריים בפייסבוק ואינסטגרם (ובקרוב גם ולהגיב באופן ישיר להודעות. זה כמובן דורש חיבור של הדף העסקי לאינסטגרם דרך ההגדרות בתפריט.

תיבת דואר נכנס בתפריט פייספוק לעסקים

תג מהירות התגובות, תגובות אוטומטיות וצ'אט בוט

פייסבוק מעודדת לנהל קשרים עם לקוחות ביעילות ולכן מעניקה תג מיוחד (יש טוענים שיש לתג השפעה על חשיפה אורגנית בפייסבוק העסקי) לעסקים שעונים תוך 15 דקות בממוצע.

יש אפשרות בחלק מתוכנות ניהול הלקוחות לחבר את ההודעות ישירות למערכת ולייעל את העבודה עוד יותר (אפשר להתייעץ איתנו לגבי זה), בנוסף יש גם אפליקציה רשמית לאייפון ולאנדרואיד שגם דרכה אפשר לענות להודעות מכל מקום.

מה קורה אם לקוח פונה אלי בשעות שהעסק סגור?

אל דאגה, ניתן להגדיר שעות שרק בהם פייסבוק תבדוק אם ענינו במהירות. אפשר גם להגיב מחוץ לשעות.

ניתן להגדיר תשובות אוטומטיות להודעות פרטיות (הודעות שנשלחו למסנג'ר) או אפילו להפעיל רובוט שיענה במקומכם להודעות (אפשר למצוא מידע על רובוט מומלץ– כאן).

קביעת פגישות מדף הפייסבוק

מדובר באופציה חדשה יחסית, היא שימושית בעיקר לעסקים בהם הלקוח צריך לקבוע תור ולהגיע לעסק.

מגדירים שעות זמינות (ניתן לסנכרן עם היומן האישי ועם תוכנות CRM), אתם בוחרים האם לאשר את הפגישה (כדי למנוע מטרידנים) ופייסבוק תזכיר ללקוח לפני הפגישה.

אופטימיזציה של הדף העסקי

הדף העסקי כולל לשונות מובנים, דף אודות, הסיפור שלנו ועוד המון תבניות למילוי. חשוב לעבור ולמלא כמה שיותר פרטים על העסק ועל המוצרים שלכם.

כל המאמר עוסק בניצול היתרונות האדירים של פייסבוק לעסקים – ככל שהדף מפורט ומעודכן יותר, כך הלקוחות יעקבו ויסמנו לייק בדף (זה שלב חשוב ליצירת קהלים לעסק).

ההמלצה שלי באופן כללי היא למלא כל שדה ולפרט כמה שיותר. להשקיע זמן במיתוג הדף ובתמונות איכותיות. כתבנו עבורכם מאמר נפרד על הגדלים והפורמטים של התמונות ברשתות החברתיות – פעלו בהתאם)

כל מי שבעל אתר עסקי, מכיר את התחום של קידום אתרים בגוגל. היום אני מציע לכם קידום של העסק ב-ח-י-נ-ם. פייסבוק היא בין האתרים המקודמים ביותר בגוגל.

החלקים המקודמים בגוגל הם: מוצרים / שירותים, הסיפור שלנו והכתובת. מלאו זאת בקפידה.

יש עוד נקודות רבות של אופטימיזציה, אבל אחת החשובות שבהם היא יצירת כתובת מותאמת אישית לדף הפייסבוק. מבצעים זאת בלשונית אודות > כללי > שם משתמש, לאחר שבצענו את השינוי, נקבל כתובת URL אישית לפייסבוק ולמסנג'ר העסקי (facebook.com/your-name).

כל השלבים הבאים דורשים רישום למנהל העסקים של פייסבוק Facebook business manager, מצורף מדריך ליצירת מנהל עסקים חדש.

פרסום בפייסבוק לעסקים

בניית קהלים ממוקדים לדף העסק

אחד מהיכולות של פייסבוק לעסקים היא למצוא את הקהל הרלוונטי שלך. המידע העצום שיש לפייסבוק על המשתמשים (20% מהעולם.. זוכרים?), מאפשר להשיג תוצאות מדהימות עם פנייה לקהל הנכון ביותר.

כל המידע העצום שפייסבוק משיגה מהמשתמשים בפלטפורמות שלה (אינסטגרם, מסנג'ר) נמצא בהישג היד של העסק שלך.

מחקרים מראים שאנשים מקבלים החלטות לקנות מוצרים בפייסבוק, אנשים נוטים לרכוש מוצרים שמגיעים מהמדיה החברתית.

הפרסום ברשת החברתית מחבר בין אנשים. אם חבר של לקוח שלך יראה מודעה, הסיכויים שלנו לרכישה גודלות בעשרות אחוזים.

אפשרות הפילוח חזקה כל כך, עד שאפשר לצמצם את הקהל עד לפחות מאלף.. בוא נראה דוגמה:

חיפשתי נשים בגיל 43 בלבד.

  • שחזרו בשבוע האחרון מחו"ל.
  • גרות בפתח תקווה.
  • דוברות עברית
  • בעלי השכלה גבוהה
  • חזרו מחו"ל בשבוע האחרון

 

אין סוף לקומבינציות האפשריות בפייסבוק לעסקים.

ברגע שיודעים לפנות לאנשים הנכונים, השמיים הם הגבול

מיקוד קהלים פייסבוק לעסקים
צילום מסך מביזנס מנג'ר > קהלים

חיפשתי דוגמה מופרכת בכוונה כדי להראות עד כמה אפשר לפלח את הקהל בצורה מדויקת – אנחנו בוחרים למי לפנות. כדי להעמיק עוד מומלץ לקרוא את המאמר הבא שכתבתי בנושא פילוח קהלים.

פרסום בפייסבוק לעסקים

למרות שהיינו רוצים שהדף שלנו יהיה כל כך פופלארי ולא נצטרך לשלם לפייסבוק על פרסום, בשנים האחרונות פייסבוק הפחיתה את החשיפה האורגנית בעשרות אחוזים. מה שאומר שאין באמת דרך למצוא לקוחות חדשים מבלי לשלם לפייסבוק.

אפילו פולטיקאים וידוענים שכמות העוקבים שלהם מעל מיליון איש, מפרסמים בפייסבוק, שלא לדבר על מותגי-על כמו קוקה-קולה שתקציבי הפרסום שלהם בדיגיטל מסתכמות במאות מיליונים.

אם ככה אז למה צריך לטפח את הדף ולהשקיע בו?

יש המון סיבות, אבל הסיבה העיקרית היא שאחרי הפרסום, שכבר הרווחנו לקוח חדש, אנחנו רוצים אותו אוהד שרוף, אנחנו רוצים שהוא ייכנס בעצמו להתעדכן בדף העסקי שלנו – גם בלי פרסום. ככל שהדף יהיה מושקע יותר ונדאג להיות פעילים, הלקוחות יהיו יותר נאמנים והחשיפה האורגנית תגדל.

הפרסום בפייסבוק נעשה דרך הביזנס מנג'ר בלבד (אל תלחצו אל כפתור "קדם פוסט" בשום מקרה), במנהל העסקים של פייסבוק ניתן למקד את הפרסום ולהגיע לקהל המדויק.

שיווק מחדש (רימרקטינג וריטרגטינג)

שיווק מחדש הוא מילת קוד למיצוי מלא של אפשרויות הפרסום שכבר עשינו עד כה.

את השיווק מחדש ניתן לעשות בשני דרכים.

הראשון נעשה באמצעות התקנת פייסבוק פיקסל, ייחדתי לזה מאמר מעניין במיוחד כאן

השני נעשה גם בלי פייסבוק פיקסל באמצעות מיקוד קהלים מדויק יותר.

היתרונות בשיווק מחדש הם אחוזי ההמרה הגבוהים  במיוחד. אין שום השוואה בין לקוח חדש לגמרי ללקוח שכבר מכיר אותנו.

שיווק מחדש דורש מומחיות והבנה עם הכלים השונים בהם סוכנויות פייסבוק לעסקים מתמחים במיוחד.

מכיוון שמדובר בתחום מקצועי יחסית, ייחדתי לכך מאמר נפרד שמסביר בבהירות את כל התחום. המשך לקרוא.

תוכן עניינים