האפשרות לבחור מי יראה את המודעות שלנו בפייסבוק הם הפרמטרים שקובעים לקמפיין פרסום בפייסבוק (
מה זה קמפיין, סדרת מודעות ומודעות – מדריך רשמי של פייסבוק), וככה אנחנו יכולים לקבוע מי ייחשף לפרסום שלנו. אפשרויות המיקוד של פילוח קהל יעד בפייסבוק שאפשר לבחור הן רבות ועוצמתיות, החל מדמוגרפיה ועד התנהגות וסגנון חיים. בוחרים מיקוד עבור כל קמפיין או מודעה.בחירת מיקוד מוצלחת עם פילוח קהל יעד בפייסבוק מפורט תאפשר לך להיחשף לקהל הכי נכון בשבילך.שלא תחששו לרגע, במאמר זה נקיף את הכל – כל אפשרויות המיקוד הקיימות, לצורך קלות ההבנה צמצמנו אותם ל-7 קטגוריות מובילות. יאללה התחלנו!תקציר של 7 קטגוריות פילוח הקהל והסבר קצר:דמוגרפיה: הגדרת משתמשים בסיסית כמו: גיל, מין, חינוך, מקום עבודה, יחסים, שפה ומיקוםתחומי עניין: מיקוד משתמשים שמזוהים עם תחומי עניין ספציפיים מ"אוכל ושתייה" עד "כושר ובריאות" (הסדר הרצוי..)אירועי חיים: להיחשף לאנשים בנקודות החיים שלהם. כמו חתונה, עבודה חדשה, לימודים ועודסגנון חיים ומצב פיננסי: לכוון את הפרסום למשתמשים עם אורח חיים מסוים כמו נופש והאיוונטים שבהם הם משתתפיםחיבורים: לכוון לאנשים שעוקבים אחריך ונחשפו למוצרים שלך או ללקוחות חדשים
1. דמוגרפיה (הבסיס ליצירת פילוח קהל יעד בפייסבוק)
הלב והבסיס של הפרסום הוא פילוח קהל יעד בפייסבוק. הגדרה ראשונית של הלקוחות לפי חלוקה דמוגרפית:גיל: מיקוד לפי גילאים מתאימים למוצר או השירותשפה: באיזה שפה הקהל שלך מדבר (עברית, רוסית, ערבית)מין: זכר, נקבה,מערכות יחסים: רווקים, נשואים טריים, ותיקים ועודהשכלה: רמת ההשכלה, סוג הלימודים ועודעבודה: תעשייה, תפקיד, מעסיק ועודמיקום: אנשים במיקום מסוים, שגרים, עובדים או מבקרים באופן קבועדוגמה לפילוח דמוגרפי: רופא שיניים בפרסום למבוגרים בעלי הכנסה גבוהה רוצה לפרסם יישור שיניים בסכמה מסיליקון לנשים גרושות במרחק 10 ק"מ מהמרפאה.
2. תחומי עניין
מיקוד לפי תחומי עניין מאפשר לך לכוון לקהל שעשוי לאהוב את המוצר או השירות שלך לדברים שהם אוהבים, כמו פרסום בגדי ספורט לאנשים שתעניינים בספורט.לרוב העסקים מומלץ לכלול מיקוד לפי תחומי עניין בפרסום בפייסבוק שלהם, כדי להגיע לקהל הנכון ולא לבזבז מאמצים על אנשים שיש פחות סיכוי שיקנו מאיתנו.אפשרויות הפרסום לפי תחומי עניין שפייסבוק מציעה:עסקים ותעשייה: נדל"ן, עיצוב, שירותי בריאות ועוד המוןבידור: אנשים שהביעו עניין או אהבו דפים הקשורים לתוכניות ריאליטי, סרטים לפי פילוח, ספרים ועיתוניםכושר ובריאות: אנשים שהביעו עניין או אהבו דפים שקשורים לריצה, יוגה, כושר גופני ועודתחביבים ופעילויות: מוזיקה, רכבים, פוליטיקה ועודקניות ואופנה: ביגוד, נעליים, קניות באינטרנט, קניוניםספורט ופעילות חוץ: אנשים שתחומי העניין שלהם כוללים ספורט, גולף, רכיבה על אופניים, שיט ועודטכנולוגיה: מוצרי חשמל, מחשבים ועוד פילוח לפי מוצריםיש המון אפשרויות בחירה, הדרך הטובה ביותר היא להכיר את הלקוחות שלך לעומק. ליצור פרופיל לקוחות ולעשות קמפיין חכם ויעיל.
3. פילוח קהל יעד בפייסבוק: מיקוד לאירועי חיים
מיקוד לפי רגעים ואירועים בחיי הלקוחות יכול להיות התזמון המושלם ביותר שאפשר, בצורה כזו ניתן להבטיח שהמודעה שלך תוצג בזמן המושלם ביותר.אם מדברים על מוצרים ושירותים מבוססי אירוע חיים, כמו חתונה, או ימי הולדת וימי נישואין, זה יכול להיות נוסחה ענקית להצלחה על פני המתחרים. אפשרויות הבחירה המובילות הן:ימי הולדת: ימי הולדת בטווח של 30 יום, אנשים שיחגגו יומהולדת בעוד שבוע או בחודש ספציפימערכות יחסים: מאורסים טריים, נשואים טריים, גרוש ועודעבר לאחרונה: אנשים שהחליפו כתובת ב-6 חודשים האחרוניםעבודה חדשה: אנשים שהתחילו עבודה חדשהיש המון אירועים משמעותיים בחיים של אנשים שכמפרסם תוכל להיות שם בדיוק ברגע הנכון. אם זה להציע ריהוט בזמן מעבר דירה ואם להציע תוכנית אימון לאנשים שהתחילו עבודה חדשה ועוד הרבה.הבהרה חשובה: נכון שכמות המידע היא עצומה (ואולי קצת מפחידה), פייסבוק לא מאפשרת לקבל מידע אישי על סמך הפילוח. כלומר: אין לכם מושג מי האדם שרואה את המודעה, אבל אתם יודעים שהוא בעניין שלכם לגמרי.
4. סגנון חיים ופיננסים
ניתן ללמוד על סגנון החיים של הלקוחות ולחפש פילוח שכולל דברים המרמזים על אנשים ורמת ההכנסה שלהם.בישראל לא ניתן לבחור רמת הכנסה כפי שניתן בארה"ב, אבל אפשר ללמוד על זה משימוש בפונקציות אחרות כמו:נסיעות: אנשים שמרבים לטוס לחו"ל, אנשים שמתעניינים במוצרים יקרים
5. חיבורים (ממבט של פילוח קהל יעד בפייסבוק)
זוכרים שאין טוב יותר מ"חבר מביא חבר", המוכר והטוב?, אין מוצלח יותר מאשר לחבר בין אנשים ולדמות מצב שחבר שכבר קנה אצלך "ממליץ" במירכאות עליך.איך עושים זאת?, ניתן לבחור להציג את המודעה לאנשים שאהבו את דף הפייסבוק שלך או לחברים שלהם. בפייסבוק ניתן לראות כשחבר שלך אהב דף מסוים, התוצאה היא, יותר אמינות וסיכויי מכירה טובים יותר.ניתן גם להחליט ולפעמים כדאי גם לעשות בזה שימוש, להחליט שאנשים שכבר אהבו את הדף, לא יראו את המודעה שלך וכך להכניס לקוחות חדשים מהניילון.
6. התנהגויות
ניתן לבחור להציג מודעה לפי התנהגות הלקוח הפוטנציאלי. אחד מהנוסחאות היותר מוצלחים היא לנבא את העתיד על סמת התנהגות בעבר.כך למשל, אנשים שלחצו על "קנה עכשיו" בשבוע האחרון, סביר להניח שהם אוהבים לרכוש מוצרים באינטרנט ומתעניינים במוצרים חדשים.שימוש במכשיר נייד: ניתן לבחור את סוג המכשיר וכמה זמן הם משתמשים באותו מכשירמאמצי טכנולוגיות בשלבים מוקדמים: אנשים שיש סבירות גבוהה יותר שיאמצו טכנולוגיה חדשה לפני האחרים.אנשים שמנהלים דפי פייסבוק בתחומים שונים: ניתן לבחור מתוך מגוון תחומים שבוחרים בעת הקמת הדףאנשים שמשחקים באפליקציות משחק וקונסולות: בחירה לפי הפעם האחרונה ששיחקוקיימים עוד אופציות רבות לפילוח התנהגויות של רכישה, החכמה של פרסום מוצלח היא להשתמש בזה כדי להציע את המוצר הרלוונטי ביותר ללקוח הפוטנציאלי.
7. רימרקטינג וריטרגטינג (שיווק וטירגוט מחדש)
תאר לך שהיה מישהו באתר שלך, קרא וקרא ו… יצא!, מה?! למה הוא קנה? למה הוא לא השאיר לי הודעה? לא יפה!שיווק מחדש הוא דבר שדורש מומחיות וזה מורכב יותר לביצוע (אם כי הכל אפשרי). נדרש דבר ראשון להתקין פייסבוק פיקסל באתר או באפליקציה וכך בעצם פייסבוק מקבלת את כל המידע על האנשים שביקרו באתר.בפייסבוק קוראים לזה קהל מותאם אישית והוא נועד לאפשר למפרסמים לייעל עד למקסימום את אפשרות הפרסום.שיטת המיקוד הזו היא שיטה שמבוססת על הקהל הקיים שלך, במילים אחרות, אחרי שעברת את כל השלבים הקודמים, ובנית קהל שביצע כל מיני פעולות שפילחנו והגדרנו מראש. בגלל מורכבות השיטה נשתמש בדוגמה אמיתית ונבין עד כמה השיטה הזו מדברת על שיווק ברמה אחרת לחלוטין.לקוח שמציע קייטנת כדורגל מקצועית לילדים, פרסם במייל של הורי התלמידים והציע להם להירשם לקייטנה, המייל הוביל אותם לדף נחיתה שהרבה הורים פתחו, 20% (במקרה הטוב) פתחו את השאירו פרטים וביקשו שיחזרו אליהם. 60% הבטיחו לעצמם שיתפנו לזה מאוחר יותר.. ו… בדיוק! הם שכחו מזה לגמרי.השיווק מחדש נועד לתפוס אותם בפעם השנייה ולהזכיר להם לבחון את זה שוב, מחקרים רבים מראים ששיווק מחדש מביא לאוחזי הצלחה מרשימים במיוחד.
אפשרויות מתקדמות לפילוח פילוח קהל יעד בפייסבוק (רימרקטינג)
לקראת סיום יש עוד שיטת טירגוט שנקראת קהל דומה, על פניו מדובר במהפכה של ממש. מחקרי שיווק מגלים שיש איזשהו מכנה משותף בין אנשים שבחרו לקנות מוצר מסוים (בדיוק כמו שיש מכנה משותף למצביעים פוליטיים).פייסבוק מאפשרת לספק לה נתונים על הלקוחות הקיימים שלך ומבטיחה למצוא עבורך את המכנה המשותף של הלקוחות האלו, ישנם מספר סוגים של קהל דומה.אפשרות לספק לפייסבוק כתובות מיילים וטלפונים של הלקוחות או להשתמש בלקוחות מהפיקסל שמותקן לך באתר.בנוסף לקהלים הדומים שדיברתי עליהם, ניתן לקבל קהל דומה על סמך הקהל שהראה עניין במודעות שלך בלבד, מניסיוני, אין סיבה לעסקים קטנים שכמות הקהל שלהם קטנה מ10,000 איש, לעשות שימוש בתכונה הזו. זה פשוט לא מצליח מספיקבשורה התחתונה, כשהעסק שלך גודל, אתה חייב להחזיק אתר אינטרנט שיספר על המוצרים שלך עוד יותר ושתוכל לבנות קהל בצורה הכי מקצועית שרק אפשר.