הקופסה השחורה של קמפיין מיקסום ביצועים PMax בגוגל אדס

הקדמה קצרה כדי להכניס אותך ישירות ללופ, עד שנת 2018 היו קמפיינים דינמיים שעבדו לא משהו, גוגל הייתה סורקת את האתר ויוצרת עבורך מודעות, בשנת 2018 גוגל הוציאה מוצר חדש שנקרא Google Smart Shopping, ותאמינו או לא, זה היה מהפכה, הסוכנות שלנו ואני באופן אישי הצלחתי לייצר אלפי מכירות באמצעות סוג הקמפיין החדש הזה.

השינוי היה בעצם שגוגל השתמשה בבינה מלאכותיתלניהול הצעות מחיר ומיקומים במודעות גוגל שופינג כדי למקסם המרות, אז נכון היא הורידה לנו שליטה בקמפיינים, אבל התוצאות היו פשוט פנטסטיות!

גוגל ראו כי טוב ובשנת 2022 יצאו עם המוצר Performance Max (PMax), בעצם גוגל איפשרה למפרסמים לפרסם בבת אחת בכל הלטפורמות במיקום אחד כדי להביא את המקסימום המרות. תחשבו על זה שבקמפיין אחד אפשר להגיע ליוטיוב, ג'ימייל, רשת המדיה, חיפוש וכל מקום אפשרי ברשתות של גוגל.

כמובן שיחד עם השקת הפי-מקס סמארט שופינג יצא לפנסיה ולא זמין יותר.

אבל מה, גוגל יצרה קופסה שחורה, ולא איפשרה למפרסם לדעת על מה יצא הכסף, איפה, באילו מוצרים, תשכחו מרשימות החרגות. כל זה כבר לא קיים, ולכן נוצר מצב שהפרסום שלכם הופיע באתרים שממש לא הייתם רוצים לפרסם שם, כמו שאפשר לראות ברשימה הבאה:

  • Mobile App: טריוויה 360 (iTunes App Store), by OWL GAMES LTD
  • Mobile App: לוגוטסט (Google Play), by OYEApps
  • Mobile App: לוגוטסט (iTunes App Store), by YOSEFDAVID TSAFAR
  • Mobile App: לייבגיימס אפליקציה חדשה 2.1 (Google Play), by LiveGames LTD אפליקציה לנייד
  • Mobile App: לימוד תאוריה חינם – תיאוריה (2019) (Google Play), by Mohannad Yaghmour אפליקציה לנייד
  • Mobile App: מה אתה היית עושה? (Google Play), by CleverGames ILאפליקציה לנייד
  • Mobile App: מלך הפירמידה (Google Play), by Eti אפליקציה לנייד
  • Mobile App: משחק הזיכרון – משחק זיכרון עשיר לילדים ולמבוגרים (Google Play), by Shubi אפליקציה לנייד
  • Mobile App: משחקי חשבון – חיבור וחיסור (Google Play), by Coo.Land Games אפליקציה לנייד
  • Mobile App: פיצוץ מילים – מצא ופוצץ את המילים (Google Play), by Gruchka אפליקציה לנייד
אבל מה, גוגל הצליחה להביא לכם קליקים בעלות נמוכה של עד 90% זול יותר, אבל המרות, לידים ומכירות הרבה פחות.
היום אנחנו נלמד איך לפצח את השיטה, גם לקבל קליקים יותר בזול וגם לא לבזבז טראפיק על מקומות מיותרים. נשמע מדי טוב?

אז איך עושים את זה היום בשנת 2025?

דבר ראשון, לא לנסות להוסיף ברשימות החרגה ברמת חשבון, זה פשוט לא ייתן לכם לחיל את הרשימה על קמפיינים של פי-מקס.

ניגשים ללשונית "כלים" > התאמה לתוכן > מיקומים שלא ייכללו

אבל איך מקבלים את רשימת האתרים? אז כאן צריך להכיר עוד מיקום וזה מקבלים ברמת הקמפיין הספציפי:

לשונית "קמפיינים" > תובנות ודוחות > כלי הדוחות

גוגל הכינה דוח שסביר להניח שבעתיד כבר לא יהיה זמין

אפשר להשתמש בשתי דוחות:

  1. מיקומי מודעות בקמפיינים למיקסום ביצועים – אפשר לראות באיזו תדירות המודעות בקמפיינים למיקסום הביצועים הוצגו בדפי אינטרנט או באתרים ספציפיים
  2. התאמה להצגת תוכן – אפשר לראות איזה תוכן אורגני הופיע לצד המודעות

ברגע שנעשה את זה נקבל דוח מובנה, שאפשר לראות בו 2 עמודות, אפשר עם רוצים להוסיף עוד עמודות, אבל הם לא יגלו לנו שום מידע בעל ערך נוסף, העמודות שיהיו הם: מיקום מודעה במיקסום ביצועים וחשיפות. גוגל לא תספר לכם מאילו אתרים הגיעו המרות בדוח הזה, כדי לקבל את הנתונים האלו צריך לעשות כמה טקיקים סודיים, אם תפנו בדף צור קשר נשקול לגלות לכם!

ברשימה הזו נוכל לראות לפעמים מאות אלפי אתרים, ערוצי יוטיוב, אפליקציות, סרטוני יוטיוב, אתרים שאולי לא רציתם שהמודעה שלכם תופיע שם.

את הרשימה הזו מורידים באקסל או לגוגל שיטס, ומכניסים אותה בדף התאמה לתוכן שהכרנו קודם, מניסיון, זה לוקח כמה ימים, אבל התוצאות ממש יכולות להתקרב לקמפיין סמארט שכבר לא קיים עוד.

ההמצלה שלי, אל תעברו אחד אחד, כי זה לא נגמר, תסירו את הערוצים שמקבלים הכי הרבה חשיפות ולדעתכם הם לא רלוונטיים לכם. תעשו משימה שבועית לעבוא על זה ולראות איפה עוד ביקרתם מבלי שבכלל ידעתם!

זה לוקח כמה ימים, עד שנכנס לתוקף אבל די מהר תראו את השיפור הגדול בביצועי הקמפיינים שלכם. באמצעות הטריק הקטן הזה.

דרך נוספת במידה ורוצים החרגה רק לקמפיין ספציפי, ויש בזה הרבה היגיון היא לפנות לתמיכה של גוגל ואם תתיקלו בנציג מקצועי הוא יידע איך לעשות את זה בכלים הפנימיים שלהם שלא נגישים למפרסמים רגילים.

יש עוד המון סודות שנשמח לשתף איתכם על קמפיינים מוצלחים בגוגל, אבל עד כאן להיום, רוצים שנכתוב יותר? כיתבו לנו בדף צור קשר או שנגלה בעצמינו לפי כמות האינגיג'מנט שנראה בדף הזה.

כמו תמיד אנחנו מזכירים בסוף, ניהול קמפיין בגוגל זה עניין שדורש ניסיון והבנה, אם אתם במקרה בעלי עסקים ולא קולגות, תפנו אלינו, נשתמש במידע העצום שיש לנו וברשימות ההחרגה וביהלומים שאגרנו לאורך השנים, ואתם תתפנו להגדיל את העסק שלכם. תזכרו בן אדם מוגבל ביכולת שלו להשתלט על המון דברים, רוצה שהעסק יצליח? תתמקד בזה, את השיווק והפרסום תאציל לאחרים!

עד כאן להיום, תצליחו בכל מעשי ידיכם

 

תוכן עניינים